Press "Enter" to skip to content

Proč mám dražší hotel než soused?

Než si odpovíme na v titulku položenou otázku, podíváme se jak funguje cílení reklamy na internetu. Všiml si někdo z vás, že když se například díváte na nabídku mobilních telefonů ve vašem oblíbeném e-shopu, tak po nějakou dobu se vám v reklamách třeba na zpravodajském serveru objevují nabídky telefonů?

Každý po sobě při procházení internetem, ať chceme nebo nechceme, zanecháváme informační stopu. O každém z nás si „internet“ pamatuje jaká témata nás zajímají, jaké stránky jsme si prohlíželi, o jaké koupi uvažujeme, případně s kým a kde komunikujeme.

Ze statistik návštěvnosti této stránky například vím, že ji sleduje více mužů (63%), nejčastěji ve věku 25-34 (51%), nejvíce z prohlížeče Chrome (68%) a nejvíce ze stolního počítače (54%).

Zajímavější je ale statistika nejčastějších zájmových skupin (uvedu 5 nejčetnějších):

  • fotoamatéři
  • milovníci filmů
  • nadšenci do vaření
  • hledači novinek
  • technofilové (opravdu je to ve statistice tak uvedeno)

Naše chování na internetu má několik dopadů. Od neškodné statistiky, kdy autoři webů zjistí kdo se o jejich práci zajímá. Přes cílení zobrazovaných reklam. Až po změnu zobrazovaného obsahu – a o tom je tento článek.

Nyní si můžeme odpovědět na onu otázku „Proč mám dražší hotel než soused?“. Je zdokumentovaný jev, kdy jsme na základě našeho chování na internetu rozděleni do skupin podle řekněme „kupní síly“ nebo chcete-li na bohaté až chudé. Pak se tedy stane například to, že ten kdo si prohlíží stránky s luxusním zbožím, kupuje jen značkové věci apod., je zařazen do skupiny bohatý. Při hledání hotelového pokoje uvidí takový uživatel vyšší cenu za stejný pokoj než uživatel „chudý“. Uživatelům s nižší kupní silou ukáže zprostředkující vyhledávač stejný pokoj za nižší cenu, nebo rovnou s nějakou slevovou akcí.

Proč? No proč ne. Vyhledávač rovnou vyhodnotí, že bohatý člověk si může dovolit dražší ubytování a slevu třeba nabídne až při dalším kroku.

Tento článek není o tom, aby jste nějakým způsobem měnili své chování na internetu a začali si prohlížet stránky bazarů a výprodejů 😀 Jen jsem vám chtěl poodkrýt tento zajímavý jev.

Líbil se Vám článek? Sdílejte jej s přáteli:

KOMENTÁŘE